Käyttöehdot

Osto

Tehdäksesi tilauksen meiltä sinun tulee olla vähintään 18-vuotias tai sinulla tulee olla vanhempien suostumus.

Itsehoitolääkkeiden ostoon sovelletaan aina 18 vuoden ikärajaa.

Ostosopimus syntyy, kun olet tehnyt tilauksen ja olemme lähettäneet sinulle tilausvahvistuksen, laskun tai kuitin. Jos emme ole lähettäneet mitään näistä, toimitusvahvistusta pidetään hyväksyntänä.

Meidän automaattisesti lähettämä tilauksen yhteenveto tilauksen tekemisen jälkeen ei ole hyväksyntä.

Velvollisuutesi

Edellytämme, että asiakkaana pidät aina kohteliaan sävyn ottaessasi yhteyttä asiakaspalveluumme. Uhkaaminen ja syytökset meitä tai henkilökuntaamme kohtaan eivät ole hyväksyttäviä. Pidätämme oikeuden kieltäytyä avustamasta sinua asiakaspalveluasioissa ja valituksissa, jos käytät aggressiivista tai halventavaa sävyä, uhkauksia, kunnianloukkausta, loukkauksia, vääriä syytöksiä, häirintää tai henkilökohtaisia hyökkäyksiä. Rikoslainsäädännön (1962:700) 5. luvun rikkomuksista voidaan tehdä rikosilmoitus poliisille.

Sinun velvollisuutesi on antaa oikeat osoite- ja yhteystiedot, kuten sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Olemme täyttäneet sopimuksemme, kun olemme lähettäneet tilauksen ilmoittamaasi osoitteeseen antamiesi yhteystietojen perusteella. Seuraavissa tilanteissa olet asiakkaana vastuussa maksusta:

  • Jos olet antanut väärän osoitteen eikä lähetys tavoita sinua eikä sitä palauteta meille.
  • Jos olet antanut väärän matkapuhelinnumeron, jolloin toinen henkilö on saanut ilmoituksen tekstiviestillä ja voinut noutaa lähetyksesi.

Oikeutemme

Ilmeisen hintavirheen sattuessa pidätämme oikeuden (sopimuslain 32 §:n mukaisesti) korjata virheen jälkikäteen tai peruuttaa tilauksesi. Jotta virhe katsotaan ilmeiseksi vääräksi hinnaksi, yhden seuraavista tulee täyttyä:

  1. Tuotteen EAN-koodi ei vastaa tuotteen nimeä.
  2. Tuotetta on myyty huomattavasti alhaisemmalla hinnalla verrattuna kaikkiin muihin Ruotsin markkinoiden toimijoihin.
  3. Tuotetta on myyty puoleen tai vähemmän normaalihinnastamme tai 70 % tai enemmän alle suositellun hinnan.

Jos et ole tyytyväinen korjaukseemme, sinulla on luonnollisesti oikeus peruuttaa ostoksesi.

Hinnamuutokset ennakkotilauksissa

Jos olet tehnyt tilauksen tuotteesta, jota meillä ei ole varastossa, pidätämme aina oikeuden peruuttaa kyseisen tuotteen tilauksestasi, jos tuotteen hinta on myöhemmin noussut toimittajiltamme.

Tuotteen vastaavuus ja tyytyväisyystakuu

Tuotteen vastaavuus ulkonäön osalta

Kun tilaat kosmetiikkatuotteen (esim. ihonhoito, hiustenhoito, meikit, tuoksut) tai hygieniatuotteen, teet sopimuksen tuotteen ostamisesta ensisijaisesti ilmoitetun nimen ja toissijaisesti tietyn EAN-koodin perusteella. Tuotekuva on havainnollistava, ja tuotteen ulkonäkö voi todellisuudessa poiketa dermastore.se -sivuston kuvasta. Erot tuotteen ulkonäössä kuvan ja todellisuuden välillä eivät ole kelvollinen valituksen peruste, ellei ero ole merkittävä ja olet saanut täysin erilaisen tuotteen. 

Jos olet kuitenkin ostanut vakuutuksen "Tyytyväisyystakuu PLUS+", suojaat itsesi edellä mainituilta eroavaisuuksilta, eli jos tuote ei näytä odotetulta, sinulla on oikeus palauttaa tuote täyden hyvityksen saamiseksi, vaikka sinetti olisi rikottu, ja me korvaamme myös palautuskulut. Sinun tulee kuitenkin palauttaa tuotteen pakkaus. Vakuutuksen kustannusta ei palauteta.

Valmistajat uudistavat tuotteitaan melko usein, emmekä aina pysty pitämään verkkosivustoa ajan tasalla uusimmasta tuotemuotoilusta.

Tuotekuvat voivat myös olla täysin digitaalisia esityksiä tuotteista, eli eivät valokuvia.

Joskus saatamme näyttää kuvan samasta tuotteesta, mutta eri koossa kuin tuotteen nimessä on ilmoitettu; tuotteen nimessä ilmoitettu koko on se, minkä ostat.

Useimmissa tuotteissa on sinetti, mutta joissakin ei, koska kyseinen tuote toimitetaan aina toimittajiltamme ilman sinettiä. Jos olet saanut tuotteen ilman sinettiä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin he auttavat sinua asiassa. 

Tuotteen vastaavuus tuoksujen osalta

Jos tuoksu haisee eri tavalla kuin aiemmin kokemasi, se ei yleensä tarkoita, että tuoksussa olisi jotain vialla. Parfyymivalmistajat uudistavat ajoittain joitakin tuoksujaan. Tämä johtuu osittain siitä, että EU-tasolla kiellettyjä kemikaaleja käytetään tuoksuaineina. Tuoksun uudelleenmuotoilun vuoksi ostamasi tuoksu, joka ei haise kuten ennen, ei ole kelvollinen valituksen peruste.

Jos olet kuitenkin ostanut vakuutuksen "Tyytyväisyystakuu PLUS+ PREMIUM", suojaat itsesi tällaisilta eroavaisuuksilta, kuten uudelleenmuotoiluilta ja eräkohtaisilta vaihteluilta, ja sinulla on oikeus palauttaa tuote täyden hyvityksen saamiseksi, vaikka sinetti olisi rikottu. Sinun tulee kuitenkin palauttaa tuotteen pakkaus. Näissä tapauksissa korvaamme palautuskulut. Vakuutuksen kustannusta ei palauteta.

Jos tuoksu on heikentynyt iän vuoksi, tämä on aina kelvollinen valituksen peruste, paitsi alla mainituissa poikkeustapauksissa.

Tuotteen vastaavuus iän osalta

Jos vanha tuote, joka on selvästi heikentynyt iän vuoksi, on lähetetty, vaikka uudempia valmistettuja tuotteita olisi saatavilla, tämä on hyväksyttävä valituksen peruste.

On kuitenkin poikkeuksia, jolloin tuotteen ikä on kelvollinen valituksen peruste. Katso alla:

Jotkut myymistämme tuotelinjoista ovat saattaneet lopettaa tuotannon useita vuosia sitten, mutta niitä voi joskus silti olla myynnissä.

Jos tilaat tällaisen tuotteen, hyväksyt saavasi useita vuosia vanhan tuotteen ja luovut oikeudesta valittaa siitä iän vuoksi. Merkitsemme tällaiset tuotteet mahdollisuuksien mukaan nimellä "VINTAGE", mutta emme voi taata, että merkintä on aina läsnä; kuluttajana sinun tulee itse pysyä ajan tasalla siitä, onko tuotelinja edelleen tuotannossa vai katsotaanko se "vintageksi".

Jos olet kuitenkin ostanut vakuutuksen "Tyytyväisyystakuu PLUS+ PREMIUM", suojaat itsesi tältä, ja sinulla on oikeus palauttaa tuote täyden hyvityksen saamiseksi, vaikka sinetti olisi rikottu. Sinun tulee kuitenkin palauttaa tuotteen pakkaus. Näissä tapauksissa korvaamme palautuskulut. Vakuutuksen kustannusta ei palauteta.

Erityisehdot Tyytyväisyystakuulle ja Lähetysvakuutukselle

"Tyytyväisyystakuu PLUS+" ja "Lähetysvakuutus" ('Vakuutustuotteet'), joita tarjotaan asiakkaille lisäpalveluna verkkokaupan ostosten yhteydessä, katsotaan vakuutussopimuksiksi vakuutussopimuslain (2005:104) määritelmän mukaisesti. Näitä vakuutustuotteita ostaessasi asiakkaana solmit sopimussuhteen kanssamme vakuutuksenantajana, ja sovellettavaksi tulevat tämän lain sekä ostohetkellä annettujen vakuutusehtojen erityisehdot.

Kun otat lisävakuutuksen verkkokauppamme kautta, hyväksyt, että kyseessä on Ruotsin lainsäädännön mukainen vakuutussopimus vakuutussopimuslain (2005:104) mukaan. Vakuutus katsotaan käytetyksi, kun sitä on hyödynnetty, eli kun olet tehnyt korvaushakemuksen ja mahdollinen korvaus on maksettu vakuutusehtojen mukaisesti.

Sovellettavien etämyyntiä ja kotimyyntiä koskevien sääntöjen (ks. Kuluttajakauppalaki (2022:260) ja laki etämyynnistä ja kotimyynnistä [2005:59]) mukaisesti sinulla kuluttajana on oikeus peruuttaa vakuutuksen osto neljäntoista (14) päivän kuluessa sopimuksen tekemisestä, edellyttäen, ettei vakuutusta ole käytetty. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun tulee ilmoittaa siitä meille peruuttamisajan kuluessa. Peruuttamisoikeuden käytön jälkeen ja vakuutuksen päätyttyä maksettu vakuutusmaksu palautetaan kokonaisuudessaan.

Jos vakuutusta käytetään ennen peruuttamisajan päättymistä, eli korvaushakemus tehdään ja käsitellään vakuutusehtojen mukaisesti, vakuutusmaksua ei palauteta, koska vakuutuspalvelu katsotaan suoritetuksi.

Peruuttamisoikeus Lähetysvakuutukselle

Kun asiakkaana teet tilauksen ja valitset tilaukseesi "Lähetysvakuutuksen", alat käyttää tätä palvelua heti, kun lähetys lähtee varastoltamme. Tämä vakuutus on tarkoitettu suojaamaan tilaustasi kuljetuksen aikana ostoshetkellä ilmoitettuun osoitteeseen.

Etämyyntiä ja kotimyyntiä koskevan lain (2005:59) mukaan peruuttamisoikeus palveluissa menetetään, jos sopimuksen suorittaminen on aloitettu kuluttajan nimenomaisella suostumuksella ja tiedolla siitä, että peruuttamisoikeus menetetään palvelun suorittamisen yhteydessä. Koska "Lähetysvakuutus" on luonteeltaan palvelu, joka suoritetaan välittömästi ja kulutetaan kokonaan onnistuneen toimituksen yhteydessä, tämä tarkoittaa, että oikeutta peruuttaa "Lähetysvakuutuksen" osto ei ole, kun lähetys on lähtenyt varastoltamme.

Hyväksymällä nämä ehdot oston yhteydessä vahvistat ymmärtäväsi ja hyväksyväsi, että "Lähetysvakuutuksen" ostoa ei voi peruuttaa eikä palvelusta voi saada hyvitystä, kun tilauksesi toimitus on alkanut.

Peruuttamisoikeuden ehdot Tyytyväisyystakuu PLUS+:lle

"Tyytyväisyystakuu PLUS+" on lisävakuutus, joka tarjoaa ylimääräistä turvaa ja palvelua lakisääteisen valitusoikeuden ja peruuttamisoikeuden lisäksi. Vakuutus astuu voimaan ja tulee merkitykselliseksi heti, kun asiakas on vastaanottanut ja hyväksynyt tuotteen.

Tyytyväisyystakuu PLUS+:n peruuttamisoikeus noudattaa etämyyntiä ja kotimyyntiä koskevan lain (2005:59) määräyksiä. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa "Tyytyväisyystakuu PLUS+" -vakuutuksen osto seuraavissa tilanteissa:
- Jos asiakas peruuttaa perustana olevan tuotteen oston ja käyttää lakisääteisen peruuttamisoikeuden neljäntoista (14) päivän kuluessa ja tuote palautetaan muuttumattomassa kunnossa.
- Hyväksytyn valituksen yhteydessä lakisääteisen valitusoikeuden nojalla, kun vika kuuluu sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön piiriin.

Jos asiakas saa moitteettoman tuotteen eikä ilmaise tyytymättömyyttään edellä mainituilla perusteilla, tuotteen hyväksyminen katsotaan "Tyytyväisyystakuu PLUS+":n hyväksymiseksi. Näissä tapauksissa, joissa asiakas on hyväksynyt tuotteen peruuttamatta ostosta tai tekemättä valitusta, "Tyytyväisyystakuu PLUS+" -vakuutuksen osto katsotaan suoritetuksi, ja peruuttamisoikeus vakuutukseen menetetään. Tämän jälkeen vakuutusmaksua ei voi saada takaisin.

Hinnat

Suositellut hinnat viittaavat tavallisiin hintoihin, joita kuluttaja normaalisti odottaa maksavansa tuotteesta fyysisessä myymälässä Ruotsissa. Nämä hinnat asettaa yleensä kyseisen merkin Ruotsin edustaja. Suositellut hinnat tuotteiden koille, tuotteille tai merkeille, joita ei normaalisti myydä Ruotsissa, muunnetaan myymälähinnoista vastaavissa Euroopan maissa, ensisijaisesti Tanskassa, Isossa-Britanniassa ja Saksassa.

Hintamme määräytyvät markkinoiden ja ostohinnan mukaan, mikä tarkoittaa, että hintamme voivat joskus muuttua päivästä toiseen. Asiakkaana sinulla ei siis ole oikeutta ostaa tuotetta tiettyyn hintaan, jonka näit verkkosivustolla eri päivänä kuin ostohetkellä, koska hinnat muuttuvat jatkuvasti.

Maksu – Yksityisasiakkaat Ruotsissa

Yksityisasiakkaille käytämme ensisijaisesti maksupalvelua Svea Checkout. Niille, jotka eivät halua tai eivät voi maksaa Svea Checkoutin kautta, on tarjolla vaihtoehtoisia maksutapoja.

Svea Checkout tekee verkkokaupasta helppoa, joustavaa ja turvallista. Vastaamalla muutamaan kysymykseen tunnistaudut helposti ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Svea Checkoutin ominaisuus on, että erotamme ostoksen ja maksun. Ensin vahvistat ostoksesi, sitten valitset maksutavan. Voit maksaa Svean laskulla, Svean tilillä, kortilla tai pankkisiirrolla. Kaikki ovat yhtä turvallisia.

Koko verkkosivusto ja Svea Checkoutin kassapalvelu on suojattu SSL/TLS-suojaussertifikaatilla. Emme koskaan pääse käsiksi korttitietoihisi tai pankkiisi.

Kaikki korttimaksut, joissa 3D Secure -turvaratkaisu on käytössä, ovat suojattuja 3D Securella.

Maksu – Muut asiakkaat

Muille kuin Ruotsin yksityisasiakkaille hyväksymme maksun Stripe-palvelun kautta, kuten Visa- ja Mastercard-korttimaksut sekä useita muita paikallisia maksutapoja, jotka vaihtelevat kävijän maan mukaan.

Toimitus

Normaali toimitusaika Ruotsin sisällä on 1–3 arkipäivää sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet tilauksesi varastossa olevista tuotteista. Tavoitteenamme on lähettää tilauksesi viimeistään seuraavana arkipäivänä tilauksen tekemisen jälkeen, ja toimitusaika kaikilla kuljetusyrityksillä on yleensä 1–2 päivää useimpiin Ruotsin osiin.

Tietyille Ruotsin alueille toimitusaika voi olla yleensä 1–2 päivää pidempi. PostNordin osalta tämä koskee Pohjois-Ruotsia postinumeroilla, jotka alkavat numeroilla 8 ja 9.

Toimitamme BudBee-, PostNord-, UPS- ja DHL-kuljetuksilla.

BudBee Box: Toimitetaan valitsemaasi pakettiautomaattiin. Joissakin tapauksissa, esim. jos automaatti on täynnä, paketti voidaan toimittaa toiseen lähellä olevaan pakettiautomaattiin.

PostNord Pakettikirje: Toimitetaan ovelle tai postilaatikkoon, jos mahdollista, muuten noutopisteeseen.

DHL ja UPS: Toimitetaan noutopisteeseen, ja sinulle ilmoitetaan lähetyksen noutamisesta. Useimmissa tapauksissa lähetyksesi toimitetaan valitsemaasi noutopisteeseen, mutta joissakin tapauksissa (esim. jos noutopiste on täynnä) paketti voidaan toimittaa toiseen lähellä olevaan noutopisteeseen. Tämä ei ole meidän hallinnassamme eikä siitä voi pitää meitä vastuullisina.

Noutopisteisiin saapuvat lähetykset tulee noutaa 14 päivän kuluessa palautumisen estämiseksi; BudBee-pakettiautomaateissa aika on 7 päivää.

Muille maille on kassalla tarjolla erilaisia toimitusvaihtoehtoja, joissa kerrotaan niiden tavallinen toimitusaika ja hinta.

Jos teet useita tilauksia kahden arkipäivän sisällä, pidätämme oikeuden lähettää tilaukset yhdessä ja joissakin tapauksissa käyttää DHL:ää, vaikka olisit valinnut toisen toimitusvaihtoehdon.

Kotiinkuljetus oven ulkopuolelle ja pussi oven taakse

Jos valitset toimitusvaihtoehdon, jossa hyväksyt, että paketti voidaan jättää oven tai asunnon sisäänkäynnin ulkopuolelle, hyväksyt, että paketti ja sen sisältö katsotaan toimitetuksi ja hallussasi olevaksi Kuluttajasopimuslain 2 luvun 6 §:n mukaisesti heti, kun paketti on jätetty oven tai asunnon sisäänkäynnin ulkopuolelle. Hyväksyt myös, että tuotteen riskit siirtyvät sinulle tällaisen toimituksen yhteydessä.

Toimituskulut

Toimituskulut vaihtelevat tilauksen arvon, tuotteiden määrän, tilauksen painon, paketin mittojen ja valitun toimitusvaihtoehdon mukaan. Toimitushinta näytetään kassalla ennen tilauksen vahvistamista.

Noutamattomat lähetykset / Palautetut lähetykset

Palautetuista lähetyksistä alla mainituista syistä pidätämme oikeuden veloittaa enintään 200 SEK verollisena per tilaus toimitus- ja hallinnointikuluina. Tämä perustuu Kuluttajakauppalain 37 ja 41 §:iin.

  1. Lähetykset, jotka päätyvät noutopisteeseen, mutta joita ei noudeta 14 päivän kuluessa ja jotka palautetaan.
  2. Tilaukset, joissa on annettu väärä osoite ja lähetys on palautettu.

Itsehoitolääkkeitä sisältävien noutamattomien pakettien osalta sovelletaan seuraavaa: Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskuksen määräysten mukaan palautettuja lääkkeitä ei saa myydä uudelleen tai lähettää uudelleen. Apteekkeihin palautetut tai noutamattomat lääkkeet on lain mukaan hävitettävä. Lääkkeiden kustannukset noutamattomissa tai palautetuissa paketeissa veloitetaan asiakkaalta.

Sinun vastuullasi on varmistaa, että annat oikeat yhteystiedot (ja tarkistat sähköpostisi) niin, että me/kuljetusyritys voivat ottaa sinuun yhteyttä toimitukseen liittyen. Sinun vastuullasi on myös käyttää suositeltuja tiedotuskanavia toimituksen vastaanottamiseksi; esimerkiksi jos et käytä BudBee-sovellusta BudBee-toimituksessa, emme ole vastuussa, jos et saa tietoa toimituksestasi. 

Arvioitu toimitusaika noutamattomille lähetyksille/väärillä osoitteilla oleville lähetyksille on yleensä paljon pidempi kuin muilla palautuksilla ja lähetyksillä, yleensä noin 2–5 viikkoa.

Tulli / ALV EU:n ulkopuolisissa toimituksissa

EU:n ulkopuolelle suuntautuvissa lähetyksissä mahdolliset tullit, ALV ja muut maksut voidaan lisätä lähetykseen. Tämä ei ole meidän hallinnassamme eikä siitä vastaa meidän yrityksemme.

 

Tuoksut lennoilla

Jos olet tilannut tuoksun etkä asu seuraavissa maissa: Ruotsi, Tanska (pois lukien Grönlanti), Norja (pois lukien Huippuvuoret) tai Suomi, on riski, että tilauksesi toimitus evätään. Tämä johtuu siitä, että tuoksuja ei saa lähettää lentorahtina. Jos pakettisi palautetaan meille tästä syystä, perumme tilauksesi ja palautamme sinulle koko summan.

Lähetyksen vastaanottaminen

Olet velvollinen tarkistamaan lähetyksen vastaanottaessasi, että ulkopakkaus näyttää vahingoittumattomalta eikä lähetys vaikuta avatussa ja uudelleen suljetussa tilassa toimituksen aikana. Noutaessasi lähetyksen noutopisteestä tämä tulee tehdä suoraan noutopisteessä.

Jos ulkopakkaus on selvästi vahingoittunut

Jos ulkopakkaus on selvästi vahingoittunut ja epäillään, että sisällä olevat tuotteet ovat vahingoittuneet sen seurauksena, tai jos ulkopakkaus näyttää avatussa ja uudelleen suljetussa tilassa toimituksen aikana, pyydämme sinua valokuvaamaan lähetyksen ennen avaamista. Noutaessasi lähetyksen noutopisteestä ilmoita vahingosta noutopisteelle ja pyydä lähetys punnittavaksi ja painon todistettavaksi noutopisteen henkilökunnan toimesta.

Jos tuotteessa on ilmeinen ulkoinen vaurio

Jos tuotteessa on ilmeinen ulkoinen vaurio tai se on täysin tuhoutunut, sinun tulee säilyttää tuote, tuotteen pakkaus ja lähetyspakkaus. Ota sitten yhteyttä meihin tehdäksesi valituksen. Saatamme pyytää valokuvia tuotteesta ja pakkauksesta sekä pyytää palauttamaan kaiken, mukaan lukien lähetyspakkauksen.

Jos parfyymin pullo tai muu lasipullo on rikkoutunut, haluamme valokuvia parfyymin pullon pohjasta, jossa näkyy eräkoodi, valokuvia parfyymin pakkauksesta, jossa näkyy eräkoodi, valokuvia ulkopakkauksesta, jossa näkyvät kaikki vauriot, sekä valokuvan, jossa koko lähetysosoite on selvästi näkyvissä.

Et voi saada korvausta, jos olet hävittänyt tuotteen tai ulkopakkauksen ja/tai et ole ottanut valokuvia.

Jos paketin sisältö puuttuu kokonaan tai osittain, meillä on oikeus lähettää uusi paketti tai tuote hyvityksen sijaan. 

 

Viivästys & Viivästyminen

Jos tuotetta ei voida lähettää 36 tunnin kuluessa (esim. virheellisen varastotilanteen vuoksi), ilmoitamme sinulle tästä ja mahdollisuuksien mukaan annamme uuden arvioidun toimitusajan. Tällöin sinulla on oikeus peruuttaa ostos maksutta. Laskua ei aktivoida ennen kuin tilaus on lähetetty.

Harvinaisissa tapauksissa kuljetusyrityksen toimitusaika lähetyksen lähettämisen jälkeen voi olla pidempi kuin tavallisesti. Harvoin lähetykset voivat myös kadota.

Tapaukset, joissa postipalvelun toimitus on viivästynyt kohtuullisissa rajoissa (alle 10 päivää), eivät ole kelvollisia valituksen perusteita. 

Käytännössämme odotamme 10 arkipäivää viimeisimmästä seurantahetkestä ennen kuin katsomme lähetyksen kadonneeksi. Vasta 10 arkipäivän kuluttua lähetyksen lähettämisestä voimme tehdä hyvityksen tai lähettää tilauksen uudelleen. Jos olet ostanut lähetysvakuutuksen, odotamme vain 5 arkipäivää viimeisimmästä seurantahetkestä ennen uudelleenlähetystä.

Jos lähetämme tilauksen uudelleen ja molemmat lähetykset lopulta saapuvat, sinun tulee aina palauttaa toinen niistä välttääksesi maksuvastuun molemmista toimituksista. Näissä tapauksissa korvaamme palautuskulut.

Tämä käytäntö ei korvaa oikeuksiasi Kuluttajakauppalain 10, 11, 12, 13 ja 14 §:n mukaisesti.

Sinulla on siis oikeus peruuttaa osto maksutta aikaisemmin kuin 10 arkipäivän viivästyksen jälkeen, mutta odotamme hyvitystä nähdäksemme, mitä lähetykselle tapahtuu.

Jos olet antanut tilauksen yhteydessä väärän osoitteen ja lähetys ei tavoita sinua eikä sitä palauteta meille tästä syystä, emme ole velvollisia hyvittämään sinulle tai lähettämään tilausta uudelleen.

Jos väität, ettet ole vastaanottanut toimitusta, mutta kuljetusyrityksen seuranta osoittaa edelleen, että lähetys on toimitettu, meillä on oikeus

  1. lähettää sinulle uusi toimitus, jonka nouto vaatii henkilöllisyyden todistamisen.
  2. velottaa "noutamattomuusmaksun" enintään 250 SEK, jos et nouda tätä toimitusta.

 

Allergiat ja allergiset reaktiot

Sinun vastuullasi asiakkaana on pitää kirjaa mahdollisista allergioistasi ja herkkyyksistäsi. Emme ole vastuussa henkilökohtaisista allergioista, jotka johtuvat tuotteiden sisällöstä. Jos koet allergisia oireita tilaamastasi tuotteesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse ja liitä mukaan kuvia reaktiosta. Jos voimme arvioida, että reaktio johtuu tilaamastasi tuotteesta, palautamme normaalisti 50 % summasta. 

 

Peruuttamisoikeus

Kun asioit DermaStoressa Ruotsissa ja EU:ssa, sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi 14 päivän kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut toimituksen tai osatoimituksen tapauksessa viimeisen tuotteen toimituksen jälkeen. Huomaa, että riittää, että ilmoitat meille peruuttamisoikeuden käyttämisestä 14 päivän kuluessa; tuotteen palauttaminen 14 päivän sisällä ei ole välttämätöntä peruuttamisoikeuden voimassaololle.

Peruuttamisoikeus ei koske EU:n ulkopuolelle tehtyjä ostoksia.

Voit lukea lisää palautuksen tekemisestä täältä.

Saadaksesi täyden hyvityksen tuotteen tulee olla olennaisesti muuttumattomassa kunnossa, eli käyttämätön ja vahingoittumaton. Pakkaus on sallittua avata ja tuotetta tarkastella tavalla, joka ei vahingoita tuotetta tai sen pakkausta.

Alusvaatteiden osalta peruuttamisoikeus lakkaa, jos niitä on sovitettu.

Sinettien tai rikkomattomien pakkauksien ei saa olla rikottuja, jotta saat täyden hyvityksen. Tämä perustuu etämyyntiä ja kotimyyntiä koskevan lain (2005:59) 2 luvun 11 §:n 5 kohtaan.
Sinetteihin kuuluu myös läpinäkyvä muovi parfyymin pakkauksen ympärillä.

Minimissään käytetyn tai sinetin rikkoneen kosmetiikkatuotteen (meikit, tuoksut, ihonhoito, hiustenhoito) osalta sinulla on silti oikeus peruuttaa tilaus arvonalennuksella, etämyyntiä ja kotimyyntiä koskevan lain (2005:59) 2 luvun 15 §:n 2 momentin mukaisesti. Tämä tarkoittaa, että palautamme sinulle 70 % tuotteen hinnasta.

Jos peruutat osan tilauksesta, jonka kokonaisarvo ylittää ilmaisen toimituksen rajan, ja peruutuksen jälkeen pitämiesi tuotteiden arvo jää alle ilmaisen toimituksen rajan, meillä on oikeus veloittaa normaali toimitusmaksu, joka olisi veloitettu, jos olisit tilannut vain pitämäsi tuotteet.

Jos peruutat osan tilauksesta ja tämä johtaa siihen, että jäljelle jäävät tilauksen tuotteet eivät enää oikeuta saamaasi alennukseen, meillä on oikeus poistaa alennus tilauksesta. Tämä voi johtaa siihen, että hyvitys on pienempi kuin peruutettujen tuotteiden arvo. Joissakin tapauksissa se voi johtaa tilauksen kokonaissumman kasvuun eikä hyvitystä lainkaan.

DermaStore ei luovuta paketteja käteisellä maksettavaksi.

Peruuttamisilmoituksen voit tehdä ottamalla meihin yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse, katso http://dermastore.se/kontakt.

Voit myös lähettää kirjeen osoitteeseen:
Vou You AB
Åbäcksgatan 6
431 67 Mölndal

Voit halutessasi käyttää tätä peruuttamislomaketta.

Tilausten peruutus

Sinulla on myös oikeus peruuttaa tilaus ennen kuin olemme lähettäneet sen sekä sen jälkeen, kun se on lähetetty mutta ennen kuin olet vastaanottanut sen.

Jos peruutat ennen lähettämistä, teemme parhaamme estääksemme lähetyksen, mutta emme voi taata onnistumista. Emme veloita maksua tai vaadi korvausta tilauksesta, jonka peruutat ennen lähettämistä.

Jos peruutat tilauksen, joka on lähetetty mutta jota et ole vielä vastaanottanut, meillä on oikeus (Kuluttajakauppalain 37 ja 41 §:n mukaisesti) veloittaa enintään 150 SEK verollisena korvausmaksuna.

Valitukset

DermaStore noudattaa Kuluttajakauppalain valitusoikeutta, mikä tarkoittaa, että sinulla on kolme vuotta aikaa tehdä valitus tuotteen vastaanottamisen jälkeen. Sitoudumme myös noudattamaan Kuluttajariitalautakunnan (ARN, Box 174, 101 23 Tukholma) suosituksia.

Valitus on tehtävä kohtuullisessa ajassa siitä, kun havaitsit vian. Ilmoitukset, jotka on lähetetty kahden kuukauden kuluessa siitä, kun huomasit tuotteen vian, katsotaan aina ajantasaisiksi. Tuote tulee tällöin palauttaa meille. Tarkistamme tuotteen vian ja hyvitetään sinulle, jos voimme vahvistaa vian olevan olemassa ja että se on alkuperäinen vika. Korvaamme myös mahdolliset toimituskulut ja muut valitukseen liittyvät kulut.

Älä koskaan yritä korjata tuotteen vikaa itse tavalla, joka muuttaa tai tuhoaa tuotteen, sillä se mitätöi valitusoikeutesi. Jos teet valituksen ja palautat tuotteen, koko tuote mukaan lukien pakkaus on palautettava.

Jos emme voi hyväksyä valitusta, meidän on palautettava tuote sinulle, ja olet vastuussa palautuksen ja uudelleenlähetyksen todellisista toimituskuluista. Vaihtoehtoisesti voimme hyväksyä tuotteen peruuttamisena arvonalennuksella, katso kohta Peruuttamisoikeus.

Ota meihin yhteyttä, niin autamme sinua.

Jos olet Ruotsin ulkopuolella ja haluat palauttaa tuotteen peruuttamisen perusteella, sinun tulee järjestää ja maksaa tuotteen palautus. Jos olet Ruotsin sisällä, voimme järjestää palautustarran, jonka maksat itse. Jos tuotteessa on vika, joka on palautuksen perusteena, me korvaamme palautuskulut.

Hyvitys

DermaStore sitoutuu hyvittämään ennakkoon maksetut summat 14 arkipäivän kuluessa siitä, kun ilmoitat meille haluavasi peruuttaa ostoksesi. Saatat kuitenkin joutua odottamaan, kunnes olemme vastaanottaneet palautetut tuotteet tai olet toimittanut todisteen niiden palauttamisesta.

Valitusten osalta sitoudumme hyvittämään palautuskulut 14 arkipäivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet valitetun tuotteen, jos voimme hyväksyä valituksen.

Kaikki hyvitykset tehdään samalla maksutavalla kuin ostokin, paitsi Swish-maksuissa. Swish-maksuissa tarvitsemme tilinumerosi hyvityksen tekemiseksi pankkisiirrolla. On sinun vastuullasi antaa oikea tilinumero ennen pankkisiirtoa; emme ole vastuussa, jos rahat on lähetetty väärälle tilille, jos olet antanut väärän tilinumeron. 

Petokset

Jos asiakkaana teet tai yrität tehdä petosta meitä vastaan, meillä on oikeus veloittaa sinulta 1 500 SEK petoksen käsittelymaksuna. Maksamattomuus siirretään perintään ja mahdollisesti ulosottoon.
Ilmoitamme myös kaikista petoksista ja yrityksistä poliisille.

Riitatilanteet

Riitatilanteissa voit käyttää myös EU:n riitojenratkaisusivustoa

 

Ehdot päivitetty viimeksi: 2025-04-20